Ekonomi

Kaspersky araştırması: Akıllı cihazlarda güvenlik Y kuşağı için önemlidir

Kaspersky’nin akıllı ev cihazlarının kullanımıyla ilgili araştırmasına göre, Y kuşağı akıllı cihazlarda en çok güvenliğe değer veriyor.

Kaspersky’nin açıklamasına göre akıllı güvenlik sistemleri ve akıllı kilitler gibi bazı segmentleri içeren pazarın 2030 yılına kadar toplam 120 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Bahisle ilgili son raporunda Kaspersky, bu akıllı cihazların kullanımının yaygınlaşmasının kullanıcıların güvenlik ve savunma konularına yönelik tutumlarını nasıl etkilediğini açıkladı.

Akıllı ev cihazlarının kullanımı ve güvenliğine yönelik tutumları araştıran bir Kaspersky anketi, bu ekipmana sahip tüketicilerin neredeyse yarısının siber güvenlikten sorumlu hissettiğini ortaya koyuyor. 25-34 yaş aralığındaki Y kuşağı, akıllı cihazların evlerinde korunmasına en çok değer veren kuşak olarak karşımıza çıkıyor.

Saldırıya uğrama korkusu, evdeki akıllı cihazları koruma sorumluluğunu kabul etme isteği yaratır. Araştırmaya göre, Türkiye’deki kullanıcıların yarısından fazlası ev ağlarının hacklenmesinden ve internete bağlı Wi-Fi yönlendirici veya kamera sistemlerinin kendilerini gözetlemesinden endişe duyduklarını söylüyor.

Türkiye’deki kullanıcıların yaklaşık dörtte biri “oldukça endişeli”

Türkiye’deki kullanıcıların yaklaşık dörtte biri, güvenlik ve meşru müdafaa konusunda “çok endişeli” olduklarını kabul ediyor. Bu nedenle izleme güvenlik sistemi kullanıcılarının yüzde 22’si, akıllı cihazlarının güvenliği ve korunması konusunda “çok endişeli” olduklarını söylüyor. Ayrıca, yüzde 60’ı ya “endişeli” ya da “biraz endişeli” görünüyor.

Söz konusu akıllı cihazlar listesinde ayrıca internet bağlantılı kameralar, akıllı kapılar ve bebekleri ve evcil hayvanları izlemeye yönelik kilitler de yer alıyor.

Kullanıcıların en az sorun yaşadığı cihazlar arasında internete bağlı elektrikli süpürge gibi akıllı temizlik cihazları yer alıyor. Kullanıcıların yüzde 36’sı güvenliklerinin onları ilgilendirmediğini söylüyor. Listenin en altında ise iklim kontrol sistemleri ve akıllı aydınlatma yer alıyor.

Kaspersky Tüketim Malları Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Marina Titova yaptığı açıklamada şunları söyledi:

“Akıllı cihazların toplum tarafından benimsenme oranı arttıkça, kullanıcıların güvenlik konularına daha fazla dikkat ettiğini ve cihazlarıyla uzun vadeli ilişkiler kurarken sorunsuz bir deneyim sunmaya çalıştıklarını görüyoruz. Görünüşe göre iyi dijital alışkanlıklar Y kuşağında daha doğal bir şekilde şekilleniyor. Bu aynı zamanda geleceğin IoT cihaz üreticileri için de geçerli ve internet servis sağlayıcılarının siber güvenliğe daha fazla değer vererek, muhtemelen siber güvenlik özelliklerini tekliflerine entegre ederek çalışmalarını destekleyebileceğini gösteriyor. tüketicilerin beklentilerini karşılamak ve onlara istenen koruma seviyesini sağlamak.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu